Friday, June 7, 2013

Instagram diary: A weekend to remember

I really work much during the week and so my favourite days are Saturday and Sunday- that's when I can have some time for myself. I try to make every weekend special, to spend it with the people I love. We go to nice cafes and restaurants, cinemas, museums and theatres. In winter when it's cold we usually stay at home and watch good films and after that discuss them for a long time, share our thoughts and ideas. Writing my blog is also a must-do on days off as well as eating something delicious like a chocolate cake, doughnuts or cupcakes;) What about you? How do you usually spend your weekends? Do you like going out or staying at home with a cup of tea and an interesting book?

Я очень много работаю в течение недели, и поэтому мои любимые дни- это суббота и воскресенье- именно тогда у меня появляется время, которое я могу посвятить себе. Я стараюсь сделать каждые выходные особенными и проводить их с теми, кого люблю. Мы ходим в уютные кафе и рестораны, в кино, музеи и театры. Зимой, когда холодно, остаемся дома и смотрим хорошее кино, а потом долго обсуждаем, делимся своими мыслями и идеями. Писать в блог- это тоже обязательное занятие в выходные, а еще- полакомиться чем-нибудь вкусным, вроде шоколадного торта, пончиков или капкейков!:) А как вы обычно проводите свободное время? Любите ли вы гулять или предпочитаете оставаться дома и читать интересную книгу, попивая чай?

happy smiles / счастливые улыбки

 fruit and berries with chocolate and jam / фрукты и ягоды с шоколадом и вареньем

nice interiors / красивые интерьеры

an autograph from Gerard Depardieu:) / автограф Жерара Депардье:)

 pretty details / милые детали



soup is a must-have for me:) /  суп- это моё обязательное блюдо:)


 Не гоняйся за счастьем: оно всегда находится в тебе самом



 I write my blog at the weekend... / в выходные я пишу в свой блог...


read my favourite books and magazines... / читаю любимые книги и журналы...

watch great films... / смотрю отличное кино...

remember the taste of my childhood:) / вспоминаю вкус моего детства:)

enjoy the sunlight... / наслаждаюсь солнцем...

 ...and the beautiful views of Saint Petersburg / и красивыми видами Петербурга





Photos by me

No comments:

Post a Comment